Çikolata'nın yeni bir faydası daha

Çikolata'nın yeni bir faydası daha

Yazı Boyutu :
Avustralyalı araştırmacılar çikolotanın yeni bir faydasını daha buldu. Çikolatanın o doyulmaz tadı kadar bir faydası da...

Yüksek tansiyon hastaları üzerinde yapılan araştırma, bitter çikolatanın kan basıncı üzerinde, günlük yarım saat yapılacak bir egzersizle aynı oranda etkili olduğunu ortaya koydu.

Çikolatanın içinde bulunan bitkisel kökenli Flavonid, antioksidan özelliğiyle damarları genişletip kan basıncını düşürmeye yardımcı oluyor. Karin Ried ve ekibinin çikolata-sağlık ilişkisini inceleyen 13 ayrı araştırma projesini tek çatı altında topladığı çalışmada, saf kakao ile üretilmiş bitter çikolatanın en tatlı antioksidan olduğu ortaya konuyor.

İngiliz tıp dergisi BMC Medicine'de yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, tansiyon hastası olmayan deneklerde ise kan basıncı değişikliği yaratmadığı gözlendi.

Ancak çikolata ile yüksek tansiyon tedavisinin hastalarda uzun vadede nasıl etki yapacağı henüz bilinmiyor. Zira fazla çikolata tüketimi, yüksek tansiyon hastaları için tehlike arz eden fazla kiloları da beraberinde getiriyor.

Bu yüzden tansiyon hastalarının kilolarına dikkat etmeleri gerekirken, son araştırma sonucuna göre diyet programına dâhil olmayan çikolatanın yüksek tansiyona iyi gelmesi, büyük bir ikilem yarattı.


Anahtar kelimeler
Çikolata    yeni    bir    faydası    daha        
Yorum Yap
05 Temmuz 2010 19:08
0 yorum
77 okunma
google bookmark facebook bookmark twitter bookmark friendfeed bookmark
Henüz yorum eklenmemiş!